Thursday, 25 August 2011

Masihkah anda ingat pada..........(part 1)

Assalammualaikum...
aku nk citer kehidupan aku zaman aku bdk2 (mse tu kurus lg)...
maybe bdk2 skang pon da x igt jajan ngan permainan mse aku kecik2 dulu....
aku dulu kecik2 tinggal kt kl...so, kt sne aku mmg ramai rakan seperjuangan permainan tradisional ni...
ok first entry aku nk citer psl jajan dulu....

tora datang lagi~
haha....sanggup tahan lapar kat skolah semata-mata nk beli mainan ni....
aku biasa beli yg murah jek...tora dengan ding dang....
yang jojo aku beli bila ade bapak aku jek...sebab pakai duit dia...lagipun mahal kan....haha...
aku beli pun dulu sbb nak mainan dia jek....coklat ngan jajan kat dalam tu aku da buang awal2...sebab da lemau...
time kat kl dulu biasa ade babu(gelaran india yang jual roti) jual ptg2 kt bwh...bila dia hon2,aku cpt2 cari duit nak gi beli...takut habis nanti....

paddle pop...uuuwhhh....(lagu tema)
perisa rainbow...mmg layan....
selalu duit belanja skolah agama mak aku kasik rm 1.20 jek....
so, rm 1 aku simpan nak gi beli ais krim ni....
time kt skolah agama dulu....sebelum bas aku sampai....selalu ade motor paddle pop ni berhenti kat depan skolah....
memang laris la ais krim ni kat situ...aku menjadi pelanggan tetap kat sane....
aku ni pembersih...xde ye nak makan comot2....
yg lagi 1 aku suke beli ais krim solero...yang cm salji2 tu....
yang solero mahal sikit...dalam rm 2.50...terpaksa kumpul duet lebih sikit nak beli ais krim ni....
sebab ais krim ni la mak aku selalu bising sebab duit cepat habis...haha....

ais krim pop.....
maybe artis kt korea dapat nama dari ais krim ni kot...haha...(aku X MINAT kpop)
selalu jual kat kawasan rumah aku jek....
lepas main bola atau main kejar2...aku gi beli kt rumah bdk sorg ni...aku lupa pulak name dia...
harga x mahal pun...20 sen jek...selalu beli banyak2...pastu save kat icebox rumah...
biasanya bila aku beli 5...mesti tinggal 3 jek...sebab adik ngan kakak termasuk bapak aku skali curi....haha...
tapi x boleh makan banyak2...nanti gigi rongak (mak aku cakap)....


kesimpulannya...jajan x baik tuk kesihatan kanak2...haha...
sekian...



No comments:

Post a Comment