Friday 9 September 2011

Al-Fatihah Buat Mereka..


Assalammualaikum....
teramat rindu rasanya pada mereka....
apa boleh buat,Allah S.W.T lebih sayang diorang...
aku x boleh tahan....
bukan kuasa aku...
ketentuanNYA....

Razlee...member aku masa aku zaman skolah rendah dulu...
walaupun dia umur atas aku...tapi dia mmg ok dgn aku...selalu jek gadoh...
tp kalau ptg2 konfem main sama2....
pegi skolah naik bas and kereta pun sme2...
mse aku form 1, aku da pindah....
mse form 2...
dia pergi buat selamanya....
eksiden kereta....
aku dapat berita ni pun pas seminggu dia meninggal....
first time member aku meninggal....
sedih yang teramat...


Najib...
member aku dari form 1....
meninggal masa aku da start keje part time...
dia seorang yang kelakar...mmg bes gila...
dia la yg selalu ajak aku mandi laut...
sampai aku hitam cam dia da....
dia meninggal sebab eksiden motor....
kat senggarang,batu pahat...
aku dapat berita ni masa aku tengah keje....
tgh2 nk closing...tetibe member aku text kata dia da meninggal....
aku buntu time tu...x tahu nk buat ape...aku call member2 aku...tanya macam2 kat diorang...
pagi tu aku terus call manager nak mintak cuti....
padahal hari ahad, kena pakai ramai orang...
tapi manager kasik jugak cuti kt aku....
kasik 3 hari supaya aku dapat tenangkan perasaan aku...
first2 aku terus pegi rumah muezz...member rapat aku kat sne...aku nk gerak saing dengan dia pergi pengkebumian...
tapi aku terlambat cuma beberapa minit...
sampai2 jek diorang da tengah baca talkin...
sedih sebab x dapat tengok muka arwah buat kali terakhir....
then, aku terus pergi tempat dia kena langgar...
byk darah kat jalan lagi...dengan serpihan motor dia yang hancur...
x dapat aku bayangkan camne rupa dia masa tu....
Alfatihah buat ko najib....

Mamat...
kenal kat tempat kerja...
dia la orang yang paling banyak tolong aku....
x kira masa kerja ataupun kat luar...
dia jugak yang selalu ajar aku masa keje...tolong2 aku...ape yang aku x reti,dia yang buatkan....
kalau kat luar mmg everynight la aku lepak dengan dia....
dia ni seorang yang memang teramat rajin kalau kerja dengan cari duit....
dia pun sama,meninggal sebab eksiden kat highway kawasan seremban...
time tu dia pergi sepang sbb nk tgk moto gp....
10.10.10
tarikh dia pergi buat selamanya....
time ni aku baru jek balik ke kampus...sok ye ade kelas...presentation...
malam tu pulak ada party wing...memang seronok habis...
dalam pukul 1 pg...kakak aku msg...cakap dia da x da...aku tanya la sebab ape...eksiden...
aku rasa nak balik sangat time tu....nak tgk dia kali terakhir...
esok ada present, memang aku x boleh balik la cmni....aku x tahu nak buat ape lg...
sok pulak aku call member keje aku kat sana...
masa tu da hari isnin....
mak aku x kasik balik...mak aku suruh teruskan jek study kat sne....
sok ye pulak...aku saje2 nak beli paper...
tetiba terkeluar pulak berita pasal arwah...
siap ada gambar...dalam gambar dia tunjuk kepala sampai terpusing ke belakang....
teruk memang teruk...
al-fatihah buat ko mat.......

sekalung al-fatihah buat mereka....


amin.....

p/s:  hargai mereka yang masih hidup..sebab esok lusa belum tentu korg akan dapat bertemu lagi....luangkan masa yang sebaiknya bersama mereka....

2 comments:

  1. bulan pose baru ni,kalau ko kenal brader miharja name naim,ade adik nme helmi bru mnggal... arwah razlee kalo dlu mase pas dy xcdnt moto,yg kaki kne simen,,aku salu lepak ngan dy..bnyk gle vdeo2 lawak dy ngan dak2 miharja ;(

    semoga Allah menempatkan dia dalam kalangan orang beriman.. aamiiin...

    al-fatihah untuk arwah2 sume

    ReplyDelete